Színvakság

És ezt most milyen ideológiával lehet megmagyarázni?

Nem a funkcionális analfabétákat szólítom meg. Ők görgessenek, kattintsanak tovább. Az írástudók felelősségére számítok csak. Ők talán képesek ilyen-olyan oldaliságuktól függetlenül, a tényeket magukat értékelni.

Hogy miért kellene (majdnem) csípőből azonnal választ adni arra a kérdésre, hogy "mennyibe kerül egy átlagos utca felújítása", vagy legalábbis különböző kategóriákra bontva ugyanezt gyorsan megválaszolni?

Sok, túl sok profi bringás és sportember ismerősöm halt meg az elmúlt években az utakon. S azt kell mondanom, hogy nincs választóvonal profi és hétvégi kerékpáros között e tekintetben.

Az érdi kerékpáros fejlesztéseket illető pesszimista hangulatomat némileg igazolandó megosztom a nyájas olvasóval az alábbi történetet.

Megtörtént. Leszavaztunk. Most egy darabig lehet böngészni a számokat és lehet okoskodni. Én most ezt nem teszem, de azért megmutatom a mostani adatokat a legutóbbi polgármester-választás adataival összevetve.

Városunkban is megbízást kaptak a tervezők: az Eurovelo 6 megvalósíthatóságát, lehetséges nyomvonalait vizsgálják meg, s kezdjék el a kerékpárút tervezését. De mi ez az Eurovelo, miért hat és mire lesz ez jó nekünk?

Ez volt az a hét, mikor megtudhattuk, hogy demokráciánkra hatalmas veszélyt jelent az az internet, aminek népszerű platformján lakossági fórumot tartottunk. Elmagyarázzuk?

A jól szervezett, integrált közösségi közlekedés, amely az agglomeráció érdekeit is figyelembe veszi, a fővárosiak életét könnyítené meg. Ezt T. Mészáros András mondja az Érdi Újság  2016. március 2. napján megjelent számában (rögtön címlapon!). És milyen igaza van!

Bács István, Érd megyei jogú város fejlesztésekért felelős alpolgármestere azt írta minap blogjában, hogy hiába kéri a 33-as (régi 3-as) autóbusz vonalának meghosszabbítását Érdre, ezt egy 58 éves, idejét múlt gondolkodás miatt a BKK megtagadja. A cikk sosem lenne időszerűbb, s remekül mutatja, hogy az érdi politikusok maradtak le évtizedekkel. Mert míg Budapest közösségi és kerékpáros közlekedése látványosan hatalmasat fejlődött az utóbbi években, addig Érd vezetői még mindig értelmetlen látszattevékenységgel ott tartanak, mint megválasztásuk előtt: leveleket és cikkeket írnak. De miért és miből derül ki, hogy nagyon rosszul csinál valamit Bács István? Elmondom.

Azt mondja T. Mészáros András, Érd megyei jogú város polgármestere, hogy ő nem híve a szelektív hulladékgyűjtésnek. Szerinte sokkal egyszerűbb ömlesztve gyűjteni a szemetet, amiből egy telephelyen kézzel kiválasztják a munkások a még használható dolgokat.

Míg az egyik oldalon Magyarország harmadik  közjogi méltósága azt üzeni a nőknek,  hogy tessék mán több unokát gyártani, addig az általa vezetett parlament hatalmas lépést tesz az ultraliberális állam felé. Az építési törvény előkészítés és egyeztetés nélküli módosítása az év utolsó ülésnapján január elsejétől lehetővé teszi, hogy 300 m2 alapterületig engedély nélkül gyakorlatilag bárhová lakóépületet lehessen építeni.