Színvakság

És ezt most milyen ideológiával lehet megmagyarázni?

Ez az ország sosem fog kiindulni ebből a sötét gödörből, ha folyamatosan elvitatjuk a számunkra nem tetsző csoportok jogait. Ma azt halljuk a magukat jobboldali-konzervatív-keresztyénnek hazudó és véleményformáló (valójában csak megmondó-) embereknek tartó hatalmasságoktól, hogy a civilek csak addig civilek, míg nem akarnak politizálni (a politizáló álcivilek pedig sorosbérencek, hazájukra rontók). A másik oldal kórusa se különb: ők az egyházaknak parancsolnának közügyekben szájzárat. Mindeközben pénzről is szó van: a viktoriánusok a civilek pénzforrásait zárnák el (NCA, norvégalap, soros-pénzek), az ellenoldal pedig az egyházak finanszírozását képzelik el úgy, hogy tartsák el a hívek. Nem lehetne ezt másként?

Leegyszerűsítve: azt kellene eldönteni, hogy akarom-e a nemzeti szabadságot azon az áron is, hogy közben baromi szar nekünk.

Nem a funkcionális analfabétákat szólítom meg. Ők görgessenek, kattintsanak tovább. Az írástudók felelősségére számítok csak. Ők talán képesek ilyen-olyan oldaliságuktól függetlenül, a tényeket magukat értékelni.

Hogy miért kellene (majdnem) csípőből azonnal választ adni arra a kérdésre, hogy "mennyibe kerül egy átlagos utca felújítása", vagy legalábbis különböző kategóriákra bontva ugyanezt gyorsan megválaszolni?

Sok, túl sok profi bringás és sportember ismerősöm halt meg az elmúlt években az utakon. S azt kell mondanom, hogy nincs választóvonal profi és hétvégi kerékpáros között e tekintetben.

Az érdi kerékpáros fejlesztéseket illető pesszimista hangulatomat némileg igazolandó megosztom a nyájas olvasóval az alábbi történetet.

Megtörtént. Leszavaztunk. Most egy darabig lehet böngészni a számokat és lehet okoskodni. Én most ezt nem teszem, de azért megmutatom a mostani adatokat a legutóbbi polgármester-választás adataival összevetve.

Városunkban is megbízást kaptak a tervezők: az Eurovelo 6 megvalósíthatóságát, lehetséges nyomvonalait vizsgálják meg, s kezdjék el a kerékpárút tervezését. De mi ez az Eurovelo, miért hat és mire lesz ez jó nekünk?

Ez volt az a hét, mikor megtudhattuk, hogy demokráciánkra hatalmas veszélyt jelent az az internet, aminek népszerű platformján lakossági fórumot tartottunk. Elmagyarázzuk?

A jól szervezett, integrált közösségi közlekedés, amely az agglomeráció érdekeit is figyelembe veszi, a fővárosiak életét könnyítené meg. Ezt T. Mészáros András mondja az Érdi Újság  2016. március 2. napján megjelent számában (rögtön címlapon!). És milyen igaza van!

Bács István, Érd megyei jogú város fejlesztésekért felelős alpolgármestere azt írta minap blogjában, hogy hiába kéri a 33-as (régi 3-as) autóbusz vonalának meghosszabbítását Érdre, ezt egy 58 éves, idejét múlt gondolkodás miatt a BKK megtagadja. A cikk sosem lenne időszerűbb, s remekül mutatja, hogy az érdi politikusok maradtak le évtizedekkel. Mert míg Budapest közösségi és kerékpáros közlekedése látványosan hatalmasat fejlődött az utóbbi években, addig Érd vezetői még mindig értelmetlen látszattevékenységgel ott tartanak, mint megválasztásuk előtt: leveleket és cikkeket írnak. De miért és miből derül ki, hogy nagyon rosszul csinál valamit Bács István? Elmondom.