Színvakság

És ezt most milyen ideológiával lehet megmagyarázni?

varosrombolas 02Egyéni gazdasági érdekek és pártpolitikai célok megjelenése az a több fórumon felvetett javaslat, hogy a városvezetés fontolja meg egyes utcák egyirányúsítását. Mindezt az Érdi Újság közlése szerint 2017. szeptember 27. napján tartott sajtótájékoztatóján mondta T. Mészáros András polgármester. Abban a blokkban, melyben több polgártársunkat városrombolónak minősített.

Ez az ország sosem fog kiindulni ebből a sötét gödörből, ha folyamatosan elvitatjuk a számunkra nem tetsző csoportok jogait. Ma azt halljuk a magukat jobboldali-konzervatív-keresztyénnek hazudó és véleményformáló (valójában csak megmondó-) embereknek tartó hatalmasságoktól, hogy a civilek csak addig civilek, míg nem akarnak politizálni (a politizáló álcivilek pedig sorosbérencek, hazájukra rontók). A másik oldal kórusa se különb: ők az egyházaknak parancsolnának közügyekben szájzárat. Mindeközben pénzről is szó van: a viktoriánusok a civilek pénzforrásait zárnák el (NCA, norvégalap, soros-pénzek), az ellenoldal pedig az egyházak finanszírozását képzelik el úgy, hogy tartsák el a hívek. Nem lehetne ezt másként?

Leegyszerűsítve: azt kellene eldönteni, hogy akarom-e a nemzeti szabadságot azon az áron is, hogy közben baromi szar nekünk.

Nem a funkcionális analfabétákat szólítom meg. Ők görgessenek, kattintsanak tovább. Az írástudók felelősségére számítok csak. Ők talán képesek ilyen-olyan oldaliságuktól függetlenül, a tényeket magukat értékelni.

Hogy miért kellene (majdnem) csípőből azonnal választ adni arra a kérdésre, hogy "mennyibe kerül egy átlagos utca felújítása", vagy legalábbis különböző kategóriákra bontva ugyanezt gyorsan megválaszolni?

Sok, túl sok profi bringás és sportember ismerősöm halt meg az elmúlt években az utakon. S azt kell mondanom, hogy nincs választóvonal profi és hétvégi kerékpáros között e tekintetben.

Az érdi kerékpáros fejlesztéseket illető pesszimista hangulatomat némileg igazolandó megosztom a nyájas olvasóval az alábbi történetet.

Megtörtént. Leszavaztunk. Most egy darabig lehet böngészni a számokat és lehet okoskodni. Én most ezt nem teszem, de azért megmutatom a mostani adatokat a legutóbbi polgármester-választás adataival összevetve.

Városunkban is megbízást kaptak a tervezők: az Eurovelo 6 megvalósíthatóságát, lehetséges nyomvonalait vizsgálják meg, s kezdjék el a kerékpárút tervezését. De mi ez az Eurovelo, miért hat és mire lesz ez jó nekünk?

Ez volt az a hét, mikor megtudhattuk, hogy demokráciánkra hatalmas veszélyt jelent az az internet, aminek népszerű platformján lakossági fórumot tartottunk. Elmagyarázzuk?

A jól szervezett, integrált közösségi közlekedés, amely az agglomeráció érdekeit is figyelembe veszi, a fővárosiak életét könnyítené meg. Ezt T. Mészáros András mondja az Érdi Újság  2016. március 2. napján megjelent számában (rögtön címlapon!). És milyen igaza van!